tirsdag 5. oktober 2010

Ikke alt skal males


I min grandtantes hus er det en hel haug med retro-møbler. Dette bordet tilhørte opprinnelig min oldemor,
og det er nå tilbake her hjemme. Opprinnelig var planen helt klar - dette skulle males! Men så kom det inn i stuen min og da ombestemte jeg meg. I dag har jeg hentet noen bord, en bokhylle + litt andre greier.
Noe skal nok males, men her skal ingenting gjøres overilt så man angrer i etterkant.

Det har vært mange stilskifter, epoker og smaker som har endret seg gjennom årenes løp. I dag angrer min far og onkel voldsomt på ting de kastet på 80-tallet - som i dag ville vært uerstattelige familieklenodier. Dessuten er det jo litt forskjell på å male en syret furu-bokhylle fra 90-tallet kontra et gammel møbel som kanskje har vært i en familie i generasjoner. Alt må ikke matche! :) 

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er kult at det ikke matcher, det gir et litt mer fargerikt utseende i dagens englestuer.

    SvarSlett